maanantai 8. syyskuuta 2008

Syksy on…

…ja kesä on pois. Eipä se toisaalta kunnolla edes muistanut tänne saapua, kesä nimittäin. Omituisen lämmintä ja hiostavaa on ollut viime päivinä, mutta viikonlopun aikana seurasin ensimmäisten keltaisten lehtien tuloa noihin parvekkeeni edessä oleviin koivuihin. Ja koska ikkunasta näkyvät pihlajatkin ovat täynnä syvänpunaisia marjoja, on hyvin syksyisen näköistä, vaikka suurin osa puista onkin vielä vihreänä.

Viikko sitten sunnuntaina eli elokuun viimeisenä päivänä olin Huvila-teltassa Helsingin juhlaviikkojen päätöskonsertissa. Siellä todellakin tunsi syksyn alkaneen, oli nimittäin aivan mielettömän kylmä. Vaikka minä sentään olin varustautunut neuletunikalla takin alla, isolla huivilla hartioilla ja villasukilla jalassa, palelin niin, etten ollut varma kestänkö loppuun asti (no, minä nyt kyllä olen melkoinen vilukissa). Pakko oli kuitenkin sinnitellä, koska ei malttanut lähteä kesken. Lavalla olivat ensin Pauli Hanhiniemi ja Hehkumo, joiden kansanmusiikkivaikutteinen pop on todellista hyvän mielen musiikkia ja niin mukaansatempaavaa, että kylmyyskin unohtui siinä penkillä keikkuessa ja jalalla tahtia koputellessa. Tauon jälkeen esiintyi sitten Vuokko Hovatta ja jälleen oli mahtavaa musiikkia tarjolla. Hovatan ääni on huikea ja muusikot tosi taitajia. Nautinnollinen ilta, ei voi muuta sanoa.

Neulerintamalle kuuluu sukkia, onhan nyt Sukkasadon aika. Neljä paria valmistui viime viikon aikana, nyt on yksi pari tekeillä SecretWoolin sukkaklubilangoista. Sukkakuvia on näytillä Heinäladossa ja tämähän siis ei ole neuleblogi…
(Vaikka olisin kyllä nyt muutaman neulekuvan näyttänyt, jos ei Blogger olisi tehnyt tenää. Vihdoinkin olen saanut kuvia kameralta ja nyt sitten tämä mokoma Blogger ei lataa niitä mistään. Onneksi sukkakuvat sentään pääsivät jo oikeaan paikkaan.)

Ei kommentteja: